Pagina's

zondag 2 juni 2013

Tintelende en gevoelloze vingers

Claudy weet jij wat ik heb? Het is heel irritant, ik wordt 's ochtends wakker met tintelende en gevoelloze vingers. Soms zijn ze stijf. Wat is dat nu weer, hoort dit ook bij mijn zwangere lijf?
Dit is een vraag van een van mijn cursisten.
Mijn antwoord is, ja helaas dit is ook een van de zwangerschapskwaaltjes en ja het heeft een naam. Het heet het carpaal tunnelsyndroom. .
De klachten worden veroorzaakt door vochttoename in het pols gewricht. Hierdoor wordt de n. Medianus afgekneld.
Wat kun je er aan doen om deze klachten te verminderen?
Mijn advies: geef je polsen rust, zorg dat je ze niet te veel buigt in de uiterste standen, draag een rustspalk 's nachts. Maak een afspraak bij mij voor een manuele lymfdrainage behandeling. Dit is een hele zachte massage vorm die het vocht afvoert waardoor de druk op de nervus medianus afneemt, en je klachten verminderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten