Pagina's

zaterdag 19 mei 2012

Bavianen Billen




Baby Siem heeft billen zo rood, hij lijkt wel een baviaan. Heel erg zielig, als hij richting het aankleedkussen wordt gebracht zet hij het al op een krijsen. Meneer heeft al enkele dagen last van dunne zure ontlasting, deze ontlasting zorgt voor die schrale billen. Vaak wordt dit in verband gebracht met het doorkomen van tanden. Alle voortekenen zijn er één rood wangetje en zure ontlasting, maar als ik in zijn mondje kijk zie ik nog geen teken van doorkomende tanden.
Wat te doen om het leven van Siem zo aangenaam mogelijk te maken. Het liefst met de billen bloot, dan verdwijnt de luieruitslag als sneeuw voor de zon. Maar helaas geeft het ook een heleboel troep, dus voor nu geen goede optie.
Het enige wat ik kan doen veel verschonen en smeren met zinkzalf. De billen schoonmaken met gewone billendoekjes vind meneer niet zo fijn. Daarom heb ik maar oliedoekjes gekocht en ´s ochtends en ´s avonds lekker met de blote billen in een bad zonder zeep want dat vind ie ook niet fijn.
Maizena of olijfolie op de billen smeren zou ook wonderen verrichten, daar heb ik zelf geen ervaring mee. Misschien ook maar eens uitproberen.

Heb jij nog tips die bavianen billen kunnen verhelpen laat ze hier achter, ik ben heel benieuwd. Siem is jullie dankbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten