Pagina's

maandag 30 mei 2011

bevallingstas inpakken

Het wordt nu echt tijd om mijn bevallingstas in te gaan pakken. Ben nu bijna 39 weken volgens de boeken moet je dat al rond 37 weken doen.  Maar wat moet ik allemaal meenemen na wat speurwerk is dit het lijstje:
Wat neem je allemaal mee in de bevallingstas?

Inhoud bevallingstas

Voor de aanstaande moeder:
- Kleren (plus een ochtendjas, pyjama, voedingsbeha en pantoffels)
- Toiletspullen (o.a. tandenborstel, tandpasta, deodorant, make-up, haarborstel, föhn, haarelastiekjes, crème en eventueel lenzenvloeistof)
- Ondergoed

Mijn ochtendjas past niet meer vanwege mijn bolle buik, dus die blijft thuis.
Toiletspullen heb ik niet dubbel dus toch maar op het laaste moment inpakken denk ik
Voor de baby:
- Babykleertjes (rompertjes, sokjes, jasje, mutsje)
- Luiers
- Speen
- Dekentje

Papierwerk:
- Identiteitskaart
- SIS-kaart (wat is dit, bedoelen ze soms je verzekeringspasje)
- Ponsplaatje

Overig:
- Maxicosi
- Fotocamera
- Eventueel videocamera
- Oplader fotocamera
- Oplader telefoon
- Leesmateriaal (tijdschriften, boek)
- mp3-speler
- Geld
- Lichte snacks (crackers, snoepjes, dextro energie)

Tip: Leg een lijstje met belangrijke telefoonnummers klaar
Verloskundige
Kraamhulp
evt ziekenhuis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten